top of page
Sketches 43.png

Kwaliteit

Bij praktijk Praght vinden wij het belangrijk om te doen wat werkt. Daarom maken we gebruik van evidence-based methodes. Dit betekent dat we gebruik maken van kennis uit wetenschappelijk onderzoek, gebruik maken van onze praktijkkennis en ervaring en goed kijken naar uw ervaringen, vragen en voorkeuren. Wij maken o.a. gebruik van cognitieve gedragstherapie, systeemtherapie, schematherapie, EMDR en oplossingsgerichte therapie. Alle behandelaren zijn SKJ geregistreerd. Dit betekent dat zij zich houden aan de beroepscode voor pedagogen en onderwijskundigen en moeten voldoen aan richtlijnen voor bijscholing, intervisie en supervisie. ​Het is belangrijk dat onze zorg goed verloopt, dat we als organisatie goed georganiseerd zijn en dat we reflecteren op ons handelen. Daarom is praktijk Praght in het bezit van het HKZ keurmerk voor kleine organisaties. Hiermee laten we zien dat we voldoen aan de eisen die cliënten, het werkveld en gemeentes aan ons stellen. Kijk voor meer informatie op www.hkz.nl.

HKZ kleine organisaties
Sketches 36.png

Cliënttevredenheid

Elk jaar onderzoeken we de cliënttevredenheid binnen praktijk Praght. Zo maken we onze hulpverlening transparant voor cliënten en opdrachtgevers. Klik op onderstaande rapporten om de ervaringen van cliënten te lezen.

Cliënttevredenheid 2022
Sketches 37.png

Klachten

Is er iets waarover je niet tevreden bent binnen de hulpverlening die wij bieden binnen praktijk Praght? Wij horen dit graag. Vertel je behandelaar waar je mee zit. Samen kunnen we kijken waar het aan ligt en een oplossing zoeken. 

Mocht je moeite hebben met het formuleren of bespreken van je klacht, dan kun je ondersteuning vragen van een vertrouwenspersoon van het AKJ (Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg). Zij kunnen je van advies voorzien of met je meegaan naar het gesprek. Kijk voor meer informatie op: www.akj.nl

Wil of kun je de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.


Heb je je klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kunt je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.

Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg: www.klachtenportaalzorg.nl. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen.

 

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

klachtenportaal-zorg-logo.jpg
bottom of page